Potřebujete poradit?

Petra Vitinová

Po - Pá:
9:00 - 17:30

Tel: 777 779 226

E-mail: info@euagency.cz

Cviky na paměť a mozek

V každé knize najdete spoustu tipů, jak zlepšit svou paměť nebo činnosti mozku a každá má v podstatě pravdu. Vše však záleží na Vás a musíte brát v potaz, že jakýkoliv trénink vyžaduje Váš čas, pravidelné opakování a hlavně důvěru v danou věc.

 

Spolupráce hemisfér

Nízké využití mozkového potenciálu může ovlivnit nedostatečná spolupráce mozkových hemisfér Levá mozková hemisféra má na starosti verbální a logické schopnosti – učení jazyků a matematika; pravé mozková hemisféra se orientuje na prostorové vnímání, intuici, tvořivé a syntetické myšlení. Tyto schopnosti se však v průběhu dne mění s tím, jak mozek mění dominanci levé a pravé hemisféry. Prý to lze poznat podle toho, jakou nosní dírkou proudí více vzduchu. Ale pozor, pravou část těla ovládá levá hemisféra a naopak. Proto při dýchání pravou nosní dírkou je dominantní levá hemisféra.

Pro zlepšení spolupráce obou hemisfér střídavě levou a pravou nosní dírkou a opakujte dle libosti.

Dalším cvičením je přeříkávání abecedy spolu s číslicemi. Nejprve se uklidněte, zavřete oči a vpravo si představte číslici 1. Pak si zase vlevo představ písmeno A. Takhle postupujte až na konec abecedy. Cvičení opakujte pravidelně a posílíte tím tak Vaše kreativní schopnosti.

 

Více kyslíku do mozku

Obecně platí, že čím více kyslíku do mozku dostanete, tím lepší výkony můžete podávat. Při plavání pod vodou se rozšiřují člověku karotidy, které přivádějí krev do hlavy. Větší proud a tlak tak umožňuje proudění více kyslíku a odplavení více odpadních látek v těle.